۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۵۶۹۵۳۱
حاشیه را متن نکنید!

یادداشت | مشكلات اقتصادی جدی است

قفل مشکلات مردم، کلید دارد و معلوم شده است کلید ادعایی نتوانسته است این قفل را باز کند.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، این روزها به بهانه بازی های جام جهانی، اتاق فکر حامیان دولت کارهای مسخره ای برای تولید حاشیه انجام می دهند. توصیه می کنیم حاشیه را متن نکنید! متن مشکلات را نمی توان از صفحه ذهن هوشمند مردم پاک کرد.

قیمت ارز 87 درصد و قیمت سکه 100 درصد افزایش یافته است. سخنگوی دولت افزایش 70 تا 80 درصدی برخی کالاها را انکار نکرده است. بانک مرکزی اعلام کرده از 11 گروه کالای اساسی، 8 گروه افزایش یافته است. نرخ بیکاری 12/9 درصد اعلام شده و شمار بیکاران به 6 میلیون نفر رسیده است.

دعوت مردم به ورزشگاه آزادی خالی از «بازی» و «بازیکن» و «تیم» و «مسابقه» و سپس طرح مسائلی همچون ورود زنان به ورزشگاه و نفی حجاب اجباری و... برای سرپوش گذاشتن بر چه دغدغه هایی از مردم است؟ به این دعوت با همه زوری که زده شد، سه ده هزارم جمعیت 10 میلیونی تهران لبیک گفتند و 3 تا 5 هزار نفر به آنجا رفتند.

چرا می خواهند با بزرگ نمایی سه ده هزارم جمعیت 10 میلیونی تهران پوشش دهد؟ این کلید قفل كدام مشكل را باز می كند؟

- آگاهان معتقدند نباید به شعور مردم اهانت کرد و حاشیه را به متن جلوه دادن و متن را به طاق نسیان کوبیدن، بازی با افکار عمومی است. کسانی که این کارها را می کنند، کلید در دست به عرصه رقابت های سیاسی آمده بودند و می گفتند کلیدهای آنها به همه قفل های مشکلات می خورد و آنها را باز خواهند کرد. آقای روحانی قسم جلاله خورده بود که؛ «اگر مشکلات کشور راه حل نداشت، من کاندیدا نمی شدم.» نهاد این خبر درست است اما گزاره آن صحیح نبود و آقای روحانی نتوانست مشکلاتی را که وعده حل آنها را داده بود، از پیش راه بردارد.

- گفته بودند؛ «اقتصاد ایران را نجات می دهیم.» اما ده ها مشکل به آن اضافه کردند و راه حل هایی را که در قوانین کشور و ابلاغ سیاست های کلی نظام بود، نیز به کار نبردند.

- گفته بودند؛ «تولید را احیا می کنیم.» اما با واردات بی رویه از خاک بستر گربه ها تا سطل آشغال گرفته تا ژله، مربا و کود انسانی، کیف و کفش و قرقره و نوشابه و آب پرتقال و... وارد کردند و کمر تولید در کشور را شکستند و هنوز هم آن را رها نمی کنند.

- گفته بودند؛ «شفاف سازی می کنیم و اطلاعات مربوط به دولت را در اختیار مردم می گذاریم.» اما از گفتگوهای برجامی گرفته تا پذیرش غیر قانونی تعهدات بین المللی و آمارها و تصمیمات اقتصادی را مُهر سرّی زدند و حتی آن را از نهادهای رسمی و نظارتی هم دریغ فرمودند.

- گفته بودند؛ «با جهان، تعامل سازنده می کنیم و قفل روابط با غرب را می گشاییم.» رفتند با دشمنان قسم خورده نظام توافق یک سویه کردند و بر آن عنوان فتح الفتوح، بزرگ ترین دستاورد و معجزه قرن نهادند و سپس خودشان رسماً اعلام کردند؛ دستاورد آن تقریباً هیچ است!

- گفته بودند؛ «نقدینگی را مهار نموده و به سمت تولید می بریم.» امروز پس از گذشت 5 سال آن را چند برابر کردند و به گفته یکی از وزرا، یک ریال آن هم به سمت تولید نرفت.

- و بالآخره سوگند خورده بودند؛ «به نقد و نقادی احترام می گذاریم.» اما بیش از 50 فحش و ناسزا، نثار منتقدین کردند و اعتنایی هم به نقدهای مشفقانه و رهگشایی منتقدین نکردند.

آقای روحانی باید برای بازگشت از این راه بی سرانجام، فکری بکند. تا دیر نشده باید از ظرفیت های عظیم کشور و نیز اعتماد مردم برای رفتن به مسیری درست که همان مسیر قانون، تدابیر نظام، مردم و نخبگان است، استفاده کرد. قوه مجریه را پس از انتخابات باید فارغ از بازی ها و رقابت های سیاسی، مدیریت کرد. رعایت مصالح و منافع ملی، یک ذهن فارغ از دغدغه های صندوق رأی، می طلبد. انتخابات دو دوره ریاست جمهوری تمام شده است. مردم وظیفه خود را وفق وعده هایی که داده شد، انجام داده و به دولت اعتماد کرده اند. دولت نباید با تداوم بی مهری به رأی مردم، کارنامه ناخوشایندی از خود باقی بگذارد.

قفل مشکلات مردم، کلید دارد و معلوم شده است کلید ادعایی نتوانسته است این قفل را باز کند. بیایید از کلیدهای رقبا، نخبگان و مردم که صبورانه ناکارآمدی برخی مسئولین را تحمل وارائه طریق می کنند، استفاده کنید. این پیشنهاد، خیلی نامعقول نیست. دیروز عده ای با سوء استفاده از نارضایتی بازار با فرصت طلبی درصدد اغتشاش برآمدند و اعتراض صنفی برخی از اصناف را رنگ و لعاب سیاسی دادند.بلافاصله سركرده منافقین و برخی عناصر ضد انقلاب با استقبال از این رویكرد بر این موج اعتراض همانند دی ماه گذشته سوار شدند.آنها می خواهند اوضاع را چنان شلوغ كنند كه معلوم نشود اعتراض چیست و چه كسی مسئول پاسخگویی است.اصناف تهران با هوشیاری این توطئه را خنثی و در نطفه خفه كردند.ضد انقلاب با تحریك و هدایت هیجانات با كمك اراذل و اوباش در صدد غارت بازار است.باید بازاریان هوشمندی خود را در خنثی كردن این توطئه بیش از پیش نشان دهند./۹۶۹/د102/ب1

منبع: رسالت

ارسال نظرات